Arnhem & Nijmegen T. +31 (0)26 76 76 292 E. info@plushome.nl Rietgrachtstraat 121 6828 KC Arnhem
Utrecht T. +31 (0)30 72 10 872 E. info@utrecht.plushome.nl Europalaan 2 3526 KS Utrecht

Kwaliteitsbeeld

Plushome levert voornamelijk diensten binnen het Modulair Pakket Thuis (MPT), de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en de Jeugdwet. Aangezien deze diensten (nog) niet zijn opgenomen in het kompas, is het voor ons niet verplicht om een kwaliteitsrapport op te stellen. Dit jaar kiezen we voor een kwaliteitsbeeld: een beknopte en overzichtelijke weergave van de belangrijkste hoogtepunten. 

Omdat het kwaliteitsbeeld een grafische weergave biedt en niet alle processen inzichtelijk maakt, is het wellicht interessant om het rapport van 2022 nog eens door te nemen. In dit rapport worden diverse processen beschreven die we hanteren om onze dienstverlening zo goed en veilig mogelijk uit te voeren. Deze processen zijn essentieel voor onze ISO-certificering en om de kwaliteit van onze dienstverlening continu te verbeteren. Vorig jaar zijn we opnieuw geaudit en hebben we het ISO 9001:2015 keurmerk wederom behaald. 

In 2023 hebben we ons gericht op al onze stakeholders, waaronder cliënten en andere betrokkenen. Dit leest u terug in onze doelstelling (zie kwaliteitsbeeld). Door tijdens de evaluatiemomenten feedback te vragen over de dienstverlening bij zowel de cliënten als de betrokken partijen, hebben de lokale teams inzicht gekregen in wat goed ging en waar verbetermogelijkheden lagen. Dit resulteerde in een betere samenwerking en een betere afstemming van de inhoudelijke dienstverlening.  

Op organisatieniveau hebben we van onze stakeholders vernomen dat er behoefte is aan een training om sociale netwerken methodisch te betrekken. Het Plushome team erkent het belang van het sociale netwerk en betrekt dit reeds in hun werkzaamheden, maar er is behoefte om dit op een meer gestructureerde manier te doen. Hiervoor zullen we in 2024 een training verzorgen. Daarnaast hebben we onze communicatieprocessen verbeterd, wat heeft geleid tot een hogere tevredenheid onder alle betrokkenen. Door continue feedback en verbetering blijven we onze dienstverlening optimaliseren en voldoen we aan de verwachtingen van onze stakeholders.