De Luisterlijn

DE LUISTERLIJN TELEFOON

Bellen met onze telefonische hulpdienst kan anoniem, dag en nacht, alle dagen van de week, het hele jaar door. Al 65 jaar weten mensen de Luisterlijn te vinden. Want praten lucht op. Wanneer je pijn hebt of ergens over piekert; op de momenten dat je je alleen voelt of juist blij. Wij geven je even dat steuntje in de rug. De hulp is vrijblijvend en anoniem.

Bel 088 0767 000 voor een luisterend oor (alleen de kosten voor je provider).

Waar kan ik over bellen?

Over zo goed als alles. Angst, verdriet, blijdschap; je kunt rustig anoniem je verhaal kwijt of praten over wat je bezig houdt. Ook wanneer je niet goed weet waar je moet beginnen. We helpen je de woorden te vinden.

 

Hoe vaak mag ik contact opnemen?

De vrijwilligers van de Luisterlijn gaan graag met je in gesprek. Maar het contact opnemen met de Luisterlijn is wel begrensd. De Luisterlijn wil voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar zijn en vindt het belangrijk dat een gesprek helpt of iets bijdraagt. Ook willen we voorkomen dat mensen steeds afhankelijker worden van het bellen. Daarom kun je een beperkt aantal keren contact opnemen. Per 1 januari 2023 is de begrenzing ingesteld op maximaal drie gesprekken per dag, van 07:00 uur tot 06:59 uur. De begrenzing wordt via ons systeem automatisch gedaan, dus je blijft gewoon anoniem.

 

De luisterlijn E-mail

Je wilt je verhaal kwijt. Maar je bent meer een schrijver dan een prater. Of je wilt eerst zelf goed op een rij krijgen waar je precies mee zit. Een e-mail sturen naar de Luisterlijn is dan heel geschikt. Je kunt je verhaal nog eens lezen voor je het naar ons verstuurt. Degene die jouw e-mail leest, formuleert met zorg een reactie terug. Natuurlijk is deze e-mailwisseling bij ons in veilige handen.

 

De luisterlijn Chat

Chatten is een fijne manier om je hart te luchten. Je kunt rustig je woorden kiezen. Je verhaal wordt aandachtig gelezen. We leven en denken met je mee en samen zoeken we naar manieren om met je probleem of verdriet om te gaan. En na afloop kun je het gesprek nog eens nalezen. De hulp is gratis.