Skip links

Plushome levert behandelingen, jeugdhulp, activerend werk, en ambulante begeleiding voor mensen
met een (lichte) verstandelijke beperking en/of psychische aandoening.
Mensen die zich aanmelden via de Jeugdwet of WMO verloopt deze aanmelding
via de gemeentelijke verwijzer.
Let op: Iedereen via de WMO of WLZ betaald een eigen bijdrage aan het CAK.
Wil je weten hoe hoog dit bedrag voor jou zal zijn? Kijk dan op de website van het CAK.

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Hoe bescherm jij je tegen het Coronavirus? Plushome geeft 5 tips!

Inmiddels zitten we alweer een tijdje in de Corona crisis. En ondanks het feit dat de regels steeds meer versoepeld worden, blijven mensen ernstig ziek worden door het Coronavirus. Maar, hoe bescherm jij je tegen het Coronavirus? We weten allemaal dat het super belangrijk is om zoveel mogelijk thuis te blijven. Maar wat kun je nog meer doen?

Geef je immuunsysteem een boost!

Het is heel logisch: hoe beter jouw weerstand is, hoe minder vatbaar je bent en hoe beter jij kunt herstellen van het Coronavirus. Ook verklein je de kans om in het ziekenhuis opgenomen te worden. Maar liefst 80% van alle mensen op de intensive care blijkt overgewicht of een slechte gezondheid te hebben. Daarom is het belangrijk om je immuunsysteem een boost te geven!

Plushome geeft hiervoor 5 tips:

  1. Eet genoeg groenten en fruit: Neem iedere dag voldoende groenten en fruit en eet gezond! De effecten van gezond eten zijn namelijk enorm. Wanneer je het moeilijk vindt om hier dagelijks aan te denken, maak dan een weekmenu of schrijf op wat je dagelijks aan groenten en fruit gaat eten.
  2. Pak je rust: Zorg dat je voldoende slaapt voor een goede weerstand. Hoe minder we slapen, hoe vatbaarder we zijn voor virussen. Voor de meeste mensen is dit tussen de 7 en 8 uur per nacht. Doordat je minder structuur in je leven hebt dan normaal, is het verleidelijk om tot diep in de nacht tv te kijken en te Netflixen. Erg leuk, maar minder goed voor je immuunsysteem. Zorg daarom dat je een beetje ritme aanhoudt in de tijden waarop je gaat slapen.
  3. Blijf in beweging: Zorg dat je dagelijks genoeg beweegt en blijf sporten daar waar kan. Een fit lichaam draagt veel bij aan een goede weerstand. Koop een springtouw, loop je trap een aantal keren op en af, doe mee met een van de duizenden thuis-sport filmpjes op youtube of ga lekker een stuk wandelen. Alle beetjes helpen! Zo blijf je fit en bescherm jij je tegen het Coronavirus.
  4. Vermijd stress: Probeer je stress gehalte zoveel mogelijk te beperken. Stress en een goede weerstand gaan namelijk niet goed samen. Beperk daarom het aantal uren op een dag dat je leest over Corona, het zogenaamde perfecte leven van mensen op social media en ga dingen doen die jou ontspanning geven. Lees een keer dat boek uit die je nog had liggen of ga puzzelen en schilderen.
  5. Geniet van de zon: Eindelijk is ‘ie er weer. De zon! Vitamine D is erg goed voor een goede weerstand. En laat het nou net zo zijn dat je die van de zon krijgt. Dus geniet lekker vanaf je balkon of tuin van de zon, of maak ik een wandeling en zorg natuurlijk dat je 1,5 meter afstand houdt.

Wat doen jullie voor een goede weerstand? Laat het in de reacties weten! En blijf gezond!

Deel dit bericht via social media: